Voedselhulp aanvragen: hoe werkt het?
Noodhulp: hebt u per direct voedselhulp nodig? Neem dan telefonisch contact op met met de Cliëntenadministratie van de Voedselbank Het Hogeland, bereikbaar op 06 16913697 en meld u aan voor noodhulp.
In de weken daarna helpt de administratie u om uw aanvraag in orde te maken. Bekijk hieronder welke gegevens wij van u nodig hebben:
Uw bankafschriften, aaneengesloten over 3 maanden.
En: de volgende papieren (indien aanwezig) over uw inkomsten:
- Uw inkomensverklaring (loon of uitkering ). En Indien van toepassing ook van partner en/of andere inwonende volwassene(n)
- De toeslagen die u mogelijk ontvangt: huur, zorg, kindgebonden budget, kinderopvang
- Voorlopige teruggave van de inkomstenbelasting
En over uw uitgaven:
- Huur(- of hypotheek)kosten
- Kosten energie en water
- Kosten van verzekeringen
- Aflossing van eventuele schulden
Hebt u de papieren met deze gegevens verzameld? Dan zijn er de volgende mogelijkheden:
- U gaat met uw papieren op dinsdagmiddag of vrijdagmiddag naar de Voedselbank, Lombok 1, Winsum. De openingstijd is van 13:00 tot 14:30
- OF u belt de Voedselbank (Cliëntenadministratie) op de dinsdag tussen 9:00 en 14:30 of de vrijdag tussen 9:00 en 14:30 voor een intake-afspraak: 06 16913697.
- OF u neemt contact op met een van de volgende hulpverleners voor een intake-afspraak:
- Humanitas Het Hogeland: 06 51 32 58 10
- Mensenwerk Hogeland (Bedum, De Marne, Winsum en Eemsmond): (0595) 745 090