Voedselhulp aanvragen: hoe werkt het?
Noodhulp: hebt u per direct voedselhulp nodig? Neem dan telefonisch contact op met met de Cliëntenadministratie van de Voedselbank Het Hogeland, bereikbaar op 06 16913697 en meld u aan voor noodhulp. In de weken daarna helpt u mee uw aanvraag in orde te maken.
Bekijk hieronder welke gegevens de hulpverlener van u nodig heeft om uw aanvraag in orde te maken.
Aan de hand van bankafschriften (aaneengesloten over 3 maanden) moet inzage gegeven worden in de financiële situatie van aanvrager / gezin. Tevens dienen de volgende documenten bijgevoegd te worden, indien aanwezig:
- Inkomensverklaring ( loon of uitkering ) van aanvrager
- (Indien van toepassing ook van partner en/of inwonende volwassene)
- Huur en huurtoeslag
- Kosten energie en water
- Voorlopige teruggave (kinderkorting enz.) van de belastingdienst
- Reiskosten woon-werkverkeer
- Reiskosten schoolgaande kinderen
- Eventuele schulden
Hebt u de benodigde gegevens verzameld? – kom met Dan zijn er de volgende mogelijkheden:
- U gaat met uw gegevens op dinsdagmiddag of vrijdagmiddag naar de Voedselbank, Lombok 1, Winsum. De openingstijd is van 13:00 tot 14:30
- U belt de Voedselbank (Cliëntenadministratie) op de dinsdag tussen 9:00 en 14:30 of de vrijdag tussen 9:00 en 14:30 voor een intake-afspraak: 06 16913697.
- U neemt contact op met een van de volgende hulpverleners voor een afspraak:
- Mensenwerk Hogeland (Bedum, De Marne, Winsum en Eemsmond): 0595-745090
- MEE Groningen: 050-5274500
- Stichting GoedGeregeld Groningen: 050-7410040
- Humanitas D.A.L. (Delfzijl, Appingedam, Loppersum): 06-47085208