Bent u klant bij Voedselbank Het Hogeland? En is u iets overkomen waarover u een klacht wilt indienen?
Dat kan met een mail, bij het Bestuur van de Stichting Voedselbank Het Hogeland. Het mailadres is: info@voedselbankhethogeland.nl Zet bij ‘onderwerp’: klacht, vertrouwelijk.
Een briefje sturen met uw klacht kan ook. Het postadres is: Lombok 1, 9951 SC Winsum. Adresseer de envelop aan “Het Bestuur van de Stichting Voedselbank Het Hogeland” en zet er “vertrouwelijk” bij.
Bespreek in uw mail of briefje alstublieft de volgende punten:
- Waarover (of: over wie) gaat uw klacht, en wat is uw klacht precies – probeert u dit alstublieft duidelijk te vertellen.
- Op welke dag (datum) gebeurde het? En wanneer? (tijdstip, ongeveer)
- Vermeld uw voor- en achternaam. De klacht zal gemakkelijker behandeld kunnen worden als u uw naam opgeeft. Anonieme klachten worden in principe niet behandeld.
- Vermeld hoe u te bereiken bent: telefonisch (uw nummer), per mail (uw mailadres) of met de gewone post (uw huisadres).
Binnen ongeveer zeven dagen krijgt u een ontvangstbevestiging. Vervolgens wordt uw klacht onderzocht. Het doel van dit onderzoek is een helder en evenwichtig beeld te krijgen van wat er gebeurd is en van de reden(en) van uw klacht.
Tijdens dit onderzoek zal een bestuurslid contact met u opnemen om ook mondeling van u te horen wat er precies gebeurd is. In het geval dat uw klacht over een of meer personen gaat, dan wordt vervolgens ook met die persoon/personen gesproken. Iedereen die bij het onderzoek naar uw klacht betrokken is en gehoord wordt, is op grond van de privacywet verplicht tot geheimhouding. Dit geldt ook voor u.
Nadat het onderzoek helemaal afgerond is – dat kan een week of vijf duren -, hoort u de uitslag. Afhankelijk van de uitslag krijgt u ook informatie over de eventuele maatregelen die worden genomen naar aanleiding van uw klacht.